لیست اخبار صفحه :16
کاردرمانی برای زوال عقلdementia
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

کاردرمانی برای زوال عقلdementia

افراد مبتلا به زوال عقل اغلب مشکلاتی چون فراموشی، سرگردانی، مشکلاتی در برنامه ریزی، مراقبت شخصی و تحرک را تجربه می کنند. کاردرمانی می تواند باعث بهبود عملکرد روزانه ، مشارکت اجتماعی و رفاه در افراد مبتلا به زوال عقل شود.

برگزاری وبینار توانبخشی در طب تسکینی
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برگزاری وبینار توانبخشی در طب تسکینی

اولین وبینار آموزشی "اصول و روش های نوین اعمال مراقبت های حمایتی تسکینی بیماران انکولوژی" در کلان منطقه 5 کشوری، در شهریور 1400، توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در محل بیمارستان انکولوژی امیر برگزار گردید.

زونای گوش و علائم آن
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

زونای گوش و علائم آن

سندروم رمزی هانت (Ramsay Hunt syndrome)، نام دیگری است که برای بیماری زونای گوش به کار می رود. در لاتین به زونای گوش herpes zoster oticus هم گفته می شود.

پیام تسلیت معاون فرهنگی دانشکده به مناسبت شهادت امام سجاد (ع)
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پیام تسلیت معاون فرهنگی دانشکده به مناسبت شهادت امام سجاد (ع)

شهادت چهارمین امام شیعیان امام سجاد (ع) را به همه ی مسلمین جهان علی الخصوص به جامعه دانشگاهی ، اساتید ، کارکنان و دانشجویان گرامی تسلیت عرض نموده و امیدوارم با سرمشق قراردادن گفتار و رفتار معصومین در زندگی شخصی خیر دنیا و اخرت را نصیب خود گردانیم.

کم شنوایی ناگهانی و استرس
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

کم شنوایی ناگهانی و استرس

کم شنوایی ناگهانی (Sudden Hearing Loss) به کاهش شنوایی حسی -عصبی که طی چند ساعت تا چند روز رخ داده و شدت آن از میزان خفیف تا عمیق متغیر می باشد، گفته می شود.

اتواسکلروزیس
دانشکده علوم توانبخشی شیراز

اتواسکلروزیس

اتواسکلروزیس (Otosclerosis) یکی از شایع ترین علل کم شنوایی پیشرونده در بزرگسالان است که بر استخوانچه ‌های گوش میانی که مسئول انتقال صدا هستند، اثر می‌گذارد.

مقایسه درک خواندن دانش آموزان کم شنوا و شنوا

مقایسه درک خواندن دانش آموزان کم شنوا و شنوا

مهارت در خواندن یکی از مهـم تـرین نیازهـای یـادگیری دانش آموزان محسوب می شود. به کارگیری ارتباط میـان حـروف و صداها مؤثرترین روش برای خواندن تلقی می گردد ولـی خوانـدن فراتر از تطبیق صداها با نمادهـای نوشـته شـده بـر یـک صـفحه است.