رسالت
رسالت گروه شنوایی شناسی دانشکده علوم توانبخشی شیراز، تربیت نیروهای متخصص در مقطع کارشناسی شنوایی شناسی آگاه به مسائل علمی و عملی روز، توانمند، مسئولیت پذیر و حساس به سلامت افراد جامعه در حیطه شنوایی، تعادل و وزوز گوش است که تخصص خود را در زمینههای پیشگیری و حفاظت از شنوایی، تشخیص و توانبخشی اختلالات دستگاه شنوایی و تعادل، آموزش و مشاوره در اختیار جامعه قرار دهند. شنوایی شناس ها هم به طور مستقل و هم به عنوان بخشی از تیم های حرفه ای مرتبط با نظام سلامت، خدمات ابتدایی تا پیشرفته را ارائه می دهند.  
بر اساس فعالیت و نقش شنوایی شناس ها، در رسالت و اهداف تعیین شده نیازهای جامعه، ارزش ها و مسئولیت اجتماعی آنها لحاظ گردیده است. مجموعه جامع رسالت و اهداف بر اساس اولویت و اسناد بالادستی تدوین گردیده و توانمندی ها و وظایف گروه به طور مشخص آورده شده است. همچنین این تدوین، مبتنی بر شواهد و شرایط عینی بوده و به اهمیت و لزوم کارافرینی، فناوری و تولید ثروت توجه شده است.

دانش آموختگان رشته شنوایی شناسی در این مقطع، به منظور ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه سلامت شنوایی و تعادل به شناخت عوامل تاثیرگذار بر آنها پرداخته و با به کارگیری روش های غربالگری و حفاظت از شنوایی در جمعیت ها به پیشگیری از این نوع اختلالات می پردازند. بعلاوه، با بهره گیری از تکنیک های رایج بالینی به ارزیابی، تشخیص، تفسیر، گزارش نتایج حاصله و ارجاع مناسب اقدام نموده و با تجویز و ارزیابی وسایل کمک شنوایی، آموزش، مشاوره و توانبخشی شنوایی و تعادل به اتخاذ تدابیر مناسب مبادرت می ورزند.

در تهیه رسالت و شاخص های صلاحیت بالینی از نظرات گروه های مختلف مطابق با فرایند ارزیابی ۳۶۰ درجه از جمله اعضای هیئت علمی، فعالین حرفه ای و صنفی استفاده شده است و از نظرات دانش آموختگان (بعد از اولین گروه فارغ التحصیلی) نیز استفاده خواهد شد. مطابق با رسالت و اهداف تدوین شده قبلی، ارزیابی از گروه های مختلف انجام شده و میزان تحقق اهداف ارزیابی گردیده است. در مجموعه رسالت و اهداف، فرایند مشارکت اعضای هیئت علمی و اطلاع رسانی به آنان و سایر ذینفعان آورده شده و اطلاع رسانی مناسب در فضای مجازی و سایت دانشکده انجام شده است. نتایج این ارزیابی در بروزرسانی و ارتقا گروه مورد استفاده قرار گرفته است.

در این راستا، دستاوردهای ملی و فراملی در حوزه های آموزش (اعم از حضوری و مجازی)، پژوهش و توسعه در نظر گرفته شده است. جهت ارزشیابی اجرای برنامه، امکان دسترسی به اطلاعات در عرصه های مختلف آموزشی و پژوهشی وجود دارد و معیارهای اصلی ارزشیابی و فرایندهای نظارت بر اجرای صحیح برنامه های آموزشی طراحی و تدوین گردیده است. ارزشیابی برنامه درسی متناسب با روش های آموزش متنوع و نوین (حضوری و غیرحضوری) تدوین و اجرا شده است.

مستندات تحلیل، پایش و ارزشیابی برنامه های آموزشی، پژوهشی (حضوری و غیر حضوری) به صورت مدون موجود است. در یک سال تحصیلی، نتایج ارزشیابی فرایند و اجرای برنامه آموزشی (حضوری و غیر حضوری) در شروع هر نیم سال جهت ارتقا فرایند و برنامه آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. فرایند مشارکت ذینفعان اصلی در پایش و ارزشیابی برنامه آموزشی گروه مشخص شده است.
 

اهداف
- ایفای نقش در سلسله مراتب نظام ارجاع در سیستم سلامت
- ارتقا کمی و کیفی آموزش در مقطع کارشناسی  
- بکارگیری روش های نوین در آموزش و پژوهش
- استفاده از منابع آموزشی و پژوهشی موجود و ارتقا آنها در صورت نیاز
- انجام پژوهش های کاربردی در راستای حل مشکلات جامعه
- همکاری و مبادلات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه ۵ و سایر دانشکده های علوم توانبخشی  
- تامین اعضای هیات علمی توانمند
- تامین تجهیزات ضروری آموزشی، پژوهشی و بالینی
- تامین محیط های آموزشی بالینی  
- تربیت کارشناس های متعهد، توانمند و با اخلاق  
- توجه به شاخص های صلاحیت بالینی و ایجاد پیش زمینه های ورود دانشجویان به حیطه بالینی از طریق ارتقاء دانش
توانمندی و مهارتهای مورد انتظار برای دانش آموختگان
- توانمندی های مورد انتظار برای دانشآموختگان این مقطع عبارتند از:
- برخورداری از مهارتهای ارتباطی
- آموزش به مددخواه و خانواده
- مهارتهای حل مسئله
- مهارت های مدیریتی )برنامه ریزی، سازماندهی، پایش، نظارت و کنترل( مبتنی بر شواهد
- حرفه ای گرایی  
- تعامل بین بخشی و بین حرفه ای
- اخلاق حرفه ای
- ثبت گزارش
- یادگیری مستمر