متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1399/11/25
  • - تعداد بازدید: 22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده علوم توانبخشی شیراز

کاربرد کولارهای گردنی در بهبود دردهای گردن

دردگردن به دلایل مختلفی ایجاد می گردد.

درد گردن به دلایل مختلفی مانند تنگی کانال نخاع، فتق دیسک بین مهره ای، آرتروز گردن، آرتریت روماتوئید، پوکی استخوان و تنش و فشار عضلانی ایجاد می شود. رفتارهای نادرست روزانه مانند قرار گرفتن بدن در وضعیت نادرست، نشستن زیاد پشت میز کار بدون اصلاح وضعیت بدن، حرکت شدید و ناگهانی گردن و قرارگیری نامناسب گردن در هنگام خواب موجب درد گردن می شوند. در صورتیکه درد گردن یک هفته ادامه داشت باید برای درمان به پزشک مراجعه شود. فرایند تشخیص شامل معاینه، آزمایش و عکس برداری از ناحیه ی گردن است.

یکی از درمان های رایج در کنار سایر درمانهای درد گردن استفاده از کولار گردنی ست. کولارهای گردنی به نام های بریس گردنی، ارتوز گردن و کولار سی (C) هم شناخته می شوند. این ارتوزها به منظور حمایت و بی حرکت کردن سر و گردن استفاده می شوند. کولارهای گردنی انواع گوناگونی دارند که بسته به شرایط بیمار و علت درد گردن استفاده می شوند.

کولارهای گردنی به دو گروه کولارهای نرم و سخت تقسیم می شوند. کولارهای نرم معمولا از موادی مانند فوم و ابر ساخته می شوند. این کولارهای برای استفاده ی موقت و درمان دردهای خفیف گردن مناسب هستند. کولارهای سخت معمولا از جنس پلاستیک و یا پلکسی هستند. این کولارها محدودیت حرکتی بیشتری برای گردن ایجاد می کنند. بر روی بعضی از این نوع کولارها یک قطعه برای حمایت و استراحت چانه وجود دارد. این کولارها برای دردهای شدید گردن، شکستگی های ستون فقرات گردنی و آسیب های جدی دیگر کاربرد دارند.

کولارهای گردنی با ایجاد گرمای ملایم در گردن، ایجاد ثبات در مهره های گردنی و جلوگیری از خم شدن و کمک می کنند. مدت زمان پوشیدن کولارهای گردنی به شرایط بیمار بستگی دارد. برای استفاده از کولار سخت باید طریقه ی استفاده از آن توسط کارشناس مربوطه آموزش داده شود. شیوه ی پوشیدن آن، خوابیدن و استحمام با کولار گردنی و نظافت روزانه ی آن نکات مهم در استفاده از کولار گردنی سخت هستند.

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار کتابخانه
  • کد خبری : 37064
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید