متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/12/15
  • - تعداد بازدید: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پیام تبریک رئیس دانشکده علوم توانبخشی شیراز در گرامی داشت روز جهانی« ارتز و پروتز »

گرامیداشت روز جهانی ارتز و پروتز

رئیس دانشکده علوم توانبخشی شیراز در سالروز جهانی« ارتز و پروتز »، با انتشار پیامی، فرارسیدن این مناسبت را به همه اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده، متن پیام دکتر علیرضا متاله به این شرح است:

توجه به سالروز جهانی« ارتز و پروتز »، بهانه ای برای آگاهی جامعه از جایگاه و اهمیت این حوزه در توانبخشی، سلامت روانی و اجتماعی افراد جامعه است که با پیچیده تر شدن زندگی بشر، روزبه روز افزایش می یابد.

درحالی که پیشرفت علم پزشکی، از یک سو در پیشگیری از افزایش معلولیت ها موثر بوده است، از طرف دیگر، روند رو به رشد جمعیت سالمندان در دنیا، گسترش برخی بیماری ها و همچنین افزایش تصادفات، نیاز افراد را به علم و تخصص ارتز و پروتز و کاربرد آن در جامعه بویژه در میان افراد سالمند و افراد دارای معلولیت، افزایش داده است.

اثرگذاری این علم، آنقدر گسترده است که ساخت و بکارگیری یک عضو مصنوعی، علاوه بر اینکه در توانبخشی و بازگشت افراد کم توان و ناتوان به زندگی عادی و روابط اجتماعی موثر است، به دلیل افزایش اعتماد بنفس، حضور در اجتماع و کسب استقلال بیشتر، در سلامت روانی و اجتماعی این افراد نیز، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ضمن گرامی داشت این مناسبت ارزشمند، فرارسیدن آن را به همکاران حوزه ارتز و پروتز، اعضای محترم هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان این رشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه، تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار کتابخانه
  • کد خبری : 74454
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید