متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1400/02/27
  • - تعداد بازدید: 26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده علوم توانبخشی شیراز

بازدید از انجمن خیریه اتیسم استان فارس

کمبود وسایل و فضا جهت انجام امور گفتاردرمانی، در حال حاضر این مرکز مورد تایید برای فعالیت های آموزشی و بالینی دانشجویان گفتاردرمانی نیست.

به گزارش روابط عمومی  دانشکده علوم توانبخشی : بازدیدی از انجمن خیریه اتیسم استان فارس با همراهی جناب آقای دکتر متاله، ریاست محترم دانشکده، معاونت آموزشی دانشکده سرکار خانم دکتر رجحانی، جناب آقای دکتر درخشان مدیر گروه کاردرمانی و سرکار خانم دکتر فهام مدیر گروه گفتاردرمانی صورت گرفت. طی این بازدید شرایط مرکز به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت فعلی مرکز به شرح زیرتشریح گردید :

·     در حال حاضر یک اتاق بزرگ به گفتاردرمانی و کاردرمانی اختصاص داده شده است که گفتاردرمانگر و کاردرمانگر هر دو به صورت مشترک از آن استفاده می کنند. با توجه به کمبود وسایل و فضا جهت انجام امور گفتاردرمانی، در حال حاضر این مرکز مورد تایید برای فعالیت های آموزشی و بالینی دانشجویان گفتاردرمانی نیست که مقرر شد پس از تامین وسایل و فضای موردنیاز بر اساس استانداردهای ارسالی از سوی گروه گفتاردرمانی، و در صورت تایید دانشکده  طی یک بازدید مجدد، جهت گذراندن واحدهای کارورزی، این مرکز به صورت یک فیلد بالینی تعریف شود. در رابطه با استفاده از نیروهای مرکز اتیسم به عنوان مربی، تصمیمی اتخاذ نگردید.

·     ضمنا در صورت ادامه همکاری مرکز اتیسم و دانشکده توانبخشی، با استفاده روابط علمی و تجربه شرکت در کنگره‌های اوتیسم خارج از کشور، سمپوزیم یا کنفرانسی به صورت وبینار با محوریت درمان های توانبخشی اتیسم در دانشکده توانبخشی  برگزار گردد.

 

در پایان پس از مذاکره با مسوول مرکز، اقدامات زیر جهت راه اندازی فیلد بالینی در این مرکز مورد تاکید قرار گرفت و مقررشد موارد ذیل و اقدامات لازم درجهت اجرای همکاری طرفین تامین و راه اندازی گردد:

·     جهت تامین فضای مورد نیاز به منظور حضور دانشجویان در این مرکز، یک یا دو کانکس با فضای تقسیم شده به صورت کابین های مجزا در هر کانکس، جهت مراجعین و همچنین کنفرانس های دانشجویی و چند عدد کمد جهت وسایل دانشجویان و مربی در نظر گرفته شود.

·     لیست تجهیزات لازم جهت کارورزی توسط گروه های کاردرمانی و گفتاردرمانی تهیه و به ریاست محترم دانشکده تحویل داده شود؛ و از طریق ایشان برای مرکز ارسال گردد.

·      پس از تایید و بازدید نهایی توسط مسوولین دانشکده جهت فضا و وسایل، از ترم مهر ماه 1400 دانشجویان در این مرکزحضور یابند.

 
تهیه کننده : دکتر مریم فهام - عضو هیئت علمی گروه گفتاردرمانی
  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار کتابخانه
  • کد خبری : 41438
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید