متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/12/16
  • - تعداد بازدید: 34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به مناسبت گرامی داشت روز جهانی شنوایی

روز جهانی شنوایی

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی، مدیر گروه شنوایی شناسی دانشکده روز جهانی شنوایی شناسی را تبریک و تهنیت گفت.

دکتر افسانه دوستی گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت تا سال 2050 ، برآورده شده است که حدود 2 و نیم میلیارد نفر در دنیا دچار آسیب شنوایی می شوند و متاسفانه دو سوم این افراد در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

ایشان با بیان اینکه مشکل شنوایی می تواند هم برای خود فرد مضر بوده و هم اینکه جامعه رو تحت تاثیر قرار دهد، افزود: عوامل مختلفی اعم از ابتلا به بیماری ها و همچین عوامل محیطی یا اتفاقات روزمره زندگی می توانند برای گوش و شنوایی خطرساز بوده و باعث ایجاد مشکل می گردند.

عضو هیات علمی گروه شنوایی شناسی در خصوص بیماری های مشکل ساز بیان کرد: ابتلا به عفونت گوش یا ابتلا به یک یه سری از بیماری ها مانند اوریون، سرخک، مننژیت ، سرخچه و بیماری همه گیر کووید 19 که طی چندین سال گذشته همه مردم جهان را گرفتار کرده است و همچنین استفاده از داروها به شکل بی رویه و نابجا مانند آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض خطرناکی برای سلامتی گوش داشته باشند.

دکتر دوستی در ادامه گفت: علاوه بر بیماری ها، عواملی مانند افزایش جمعیت سالمندی ،مواجه با نویز و قرار گرفتن در معرض صدای بلند برای افرادی که شغل آنها بصورتی است که با دستگاه های پر سر و صدا یا دارای صدای بلند کار می کنند و مهمتر از همه استفاده بی رویه از تلفن های همراه و دستگاه های صوتی شخصی نیز باعث ایجاد مشکل در شنوایی بوده و مشکل ساز هستند.

دکتر دوستی در پایان با اشاره به شعار "پیشگیری بهتر از درمان است"، توصیه کردند که لازم و واجب است علاوه بر غربالگری شنوایی برای گروه های سنی نوزدان و همچنین کودکان در بدو ورود به مدرسه، کلیه هموطنان عزیز بصورت متوالی در سال های مختلف زندگی حتی افراد بزرگسال و سالمند با مراجعه به متخصصیان شنوایی با انجام تست های مناسب، شنوایی خود را بررسی کنند تا گامی موثر در جهت سلامتی خود و جامعه برداشته باشند.

 
 

 

پایان خبر
  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار کتابخانه
  • کد خبری : 75344
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید