متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1399/06/30
  • - تعداد بازدید: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده علوم توانبخشی

برگزاری وبینار رویکردهای نوین در توانبخشی بیماران مبتلا به فلج مغزی

رئیس دانشکده علوم توانبخشی از برگزاری وبینار رویکردهای نوین در توانبخشی بیماران مبتلا به فلج مغزی از سوم تا چهارم مهرماه 1399 خبر داد.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری وبینار رویکردهای نوین در توانبخشی بیماران مبتلا به فلج مغزی از سوم تا چهارم مهرماه 1399 خبر داد. این وبینار که در دو بخش آنلاین و آفلاین برگزار می شود دارای امتیاز آموزش مداوم بوده و ثبت نام از طریق سایت آموزش مداوم انجام می پذیرد.

گروههای هدف این وبینار شامل رشته های  فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتاردرمانی ، شنوایی شناسی ، اعضای مصنوعی و وسائل کمکی ، ارتوپدی ، نورولوژی و طب فیزیکی می باشند که میتوانند از این وبینار استفاده کنند.

دکتر متاله در گفتگو با روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی گفت : معرفی روشهای نوین درمانی فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتاردرمانی ، شنوایی شناسی و استفاده از وسائل کمکی در رفع مشکلات بیماران مبتلا به فلج مغزی از اهداف اصلی این همایش است. سعی بر این است تا با بهره گیری از تجارب و دانش متخصصین این حوزه در داخل و خارج از کشور، گام موثری در رابطه با بازتوانی این بیماران برداریم.

بهبود کیفیت زندگی کودکان مبتلا به فلج مغزی با بکارگیری بهترین روشهای علمی از برنامه های ماست  و البته لازم است دراین خصوص تمامی دستگاههای ذیربط خود را مسئول بدانند.

بیماران مبتلا به فلج مغزی با طیف وسیعی از مشکلات مانند: مشکلات رشد و تکامل حرکتی ، یادگیری ، تکلم و گفتار ، مشکلات شنوایی و بینایی و همچنین مشکلات بلغ و تغذیه دست و پنجه نرم می کنند و درکنار این موارد، مشکلات مرتبط با تامین هزینه های درمان ، بیمه ها و فضاهای معماری و شهری نامناسب درخصوص بیماران دچار معلولیت نیز بایستی مد نظر قرار گیرد. امیدواریم با همکاری تمامی مراجع ذیربط زمینه بیشتری برای رفع این مشکلات فراهم گردد.

بیماران مبتلا به فلج مغزی موفقی در کشور وجود دارند که با سعی و پشتکار توانسته اند از حداکثر ظرفیت های خود بهره برده و به مدارج عالیه تحصیلی رسیده و یا در محیطهای شغلی نقش موثری را ایفا نمایند. بایستی هدف همه نهادهای جامعه و گروههای مرتبط با درمان این بیماران این باشد که این کودکان زندگی بهتر و با کیفیت تری را تجربه کرده و جامعه نیز بتواند در آینده از خدمات و پتانسیل این عزیزان بهره مند گردد.
  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار کتابخانه
  • کد خبری : 29446
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید