متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1399/03/17
  • - تعداد بازدید: 9
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بسیار مهم: شرایط حذف نهایی و حذف نیمسال در ترم جاری

بسیار مهم: شرایط حذف نهایی و حذف نیمسال در ترم جاری

باسلام واحترام 

     پیرو نامه شماره 336940 / 99 مورخ 11 / 3 / 99 معاون محترم آموزشی دانشگاه در خصوص شروع مرحله آموزش حضوری دانشجویان و مصوبات جلسات مورخ 27 / 1 / 99 و 7 / 3 / 99 شورای آموزشی دانشگاه تقویم زمانی و نحوه اقدام برای درخواست حذف نیمسال نیمسال دوم 99-98 و حذف نهایی دروس این نیمسال از تاریخ 24 / 3 / 99  لغایت 4 / 4 / 99 از طریق سامانه سبا و بدون مراجعه حضوری دانشجویان اعلام می گردد. خواهشمند است ضمن اطلاع رسانی به دانشجویان آن دانشکده که آموزش حضوری آنان از تاریخ 17 / 3 / 99 آغاز می گردد، تاکید گردد با توجه به اینکه دروس اختصاصی دانشجویان عموما هر دو نیمسال یکبار ارائه می گردد و در هر صورت رعایت پیش نیازی دروس ضروری است لذا جهت جلوگیری از تاخیر در روند فارغ التحصیلی صرفاً در شرایط اضطراری نسبت به حذف دروس یا حذف ترم اقدام نمایند. لازم به ذکر است کلیه عواقب ناشی از حذف به عهده شخص دانشجو می باشد و دانشجو می بایست متعهد گردد پس از حذف هیچگونه درخواستی خارج از قوانین و مقررات جاری دانشگاه نداشته باشدلازم است در خصوص حذف دروس و نیمسال به موارد ذیل توجه فرمایید:  

1- حذف دروس و حذف نیمسال صرفا از طریق سامانه سبا امکانپذیر می باشد. فرآیند و فایل راهنما در تاریخ های فوق الذکر از سامانه دانشجویان قابل مشاهده می باشد.

2- دانشجو نباید در امتحانات پایان نیمسال دروس مورد درخواست برای حذف (و در صورت درخواست حذف نیمسال در امتحانات پایان نیمسال هیچیک از دروس) شرکت نموده باشد.

3- در صورت تایید دانشکده و مدیریت امور آموزشی دانشگاه نیمسال حذفی به صورت وقفه تحصیلی پیش بینی شده و بر همین اساس از نظر طول مدت تحصیل آموزشی خارج از سقف سنوات مجاز منظور می گردد

تذکر ضروری: در مورد دانشجویان پسر کلیه مقاطع تحصیلی که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند؛ چون اعطای معافیت تحصیلی و از جمله طول مدت سنوات قابل اعطا تابع مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی است، احتساب این نیمسال خارج از سنوات مجاز استفاده از معافیت تحصیلی، منوط به موافقت آن سازمان است که پیگیری لازم از طریق این مدیریت برای اعطای سنوات توسط آن سازمان در دست اقدام است؛ ولی در هر صورت اعلام موافقت آن سازمان ضروری است. بر همین اساس به این دسته از دانشجویان (به خصوص دانشجویانی که بیش از دو نمیسال تحصیلی از دانشجویان هم ورودی خود عقب افتاده اند) تاکید می گردد که حتی المقدور از حذف نیمسال مگر در شرایط اضطراری خودداری نمایند تا بتوانند در سنوات مجاز قابل اعطای معافیت تحصیلی، تحصیل خود را به اتمام برسانند. در هر صورت مسئولیت تبعات ناشی از حذف این نیمسال در فراتر رفتن طول مدت کلی استفاده از سنوات معافیت تحصیلی بر عهده دانشجو خواهد بود.

4- حذف اضطراری دو درس (برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی Ph.D یک درس) با تایید آموزش دانشکده با رعایت حفظ حداقل واحد های مجاز در یک نیمسال تحصیلی امکان پذیر می باشد. در صورت درخواست حذف بیش از این تعداد و درخواست حذف درس که منجر به کاهش تعداد واحدهای باقیمانده به زیر حداقل واحد برای آن مقطع تحصیلی شود؛ می بایست درخواست دانشجو پس از بررسی استاد مشاور از طریق معاون آموزشی (تحصیلات تکمیلی) دانشکده مربوطه به این مدیریت ارسال تا در کمیته منتخب آموزشی (شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه) مطرح  و تصمیم گیری گردد.

5- پس از حذف دروس به هیچ عنوان امکان انصراف از درخواست دروس وجود ندارد.

6- امکان جایگزینی درس های حذف شده با درسهای جدید در این نیمسال وجود ندارد.

7- برای دانشجویانی که در بازه زمانی بعد از 14 تیرماه 99 آموزش حضوری آنان آغاز می گردد؛ پنجره زمانی دیگری برای ارسال درخواست حذف نیمسال و حذف دروس اعلام خواهد گردید. در عین حال دانشجویان وروردی همه سالها و همه رشته ها و مقاطع تحصیلی می توانند صرفنظر از زمان شروع مرحله آموزش حضوری خود، در صورت تمایل درخواست های حذف درس و حذف نیمسال خود در همین پنجره زمانی اعلام شده ارائه نمایند.

  • گروه خبری : اطلاعیه های آموزشی
  • کد خبری : 83935
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید