• 1400/06/22
  • - تعداد بازدید: 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

زونای گوش و علائم آن

سندروم رمزی هانت (Ramsay Hunt syndrome)، نام دیگری است که برای بیماری زونای گوش به کار می رود. در لاتین به زونای گوش herpes zoster oticus هم گفته می شود.

سندروم رمزی هانت (Ramsay Hunt syndrome)، نام دیگری است که برای بیماری زونای گوش به کار میرود. در لاتین به زونای گوش herpes zoster oticus هم گفته می شود.

افرادی که در گذشته به عفونت ویروسی آبله مرغان مبتلا شده اند، ممکن است به زونای گوش دچار گردند. در این شرایط، ویروس ها همچنان در بدن باقی می مانند اما غیرفعال هستند و در شرایطی که دوباره فعال شوند، باعث ایجاد زونا می گردند. زونای گوش دو علامت بارز دارد: قرمزی دردناک پوستی در یک گوش و ضعف عضلات صورت یا فلج این عضلات در گوش درگیر. به طور معمول، این دو علامت همزمان با هم بروز پیدا می کنند. اگرچه احتمال این که یکی از این علائم زودتر حادث شود، هم وجود دارد.
گاها زونای گوش با یکی از نشانه های زیر همراه است: درد گوش، افت شنوایی، وزوز، اختلال در بستن یک چشم، احساس عدم تعادل یا سرگیجه، تغییر یا از دست دادن حس چشایی، خشکی چشم و دهان، بیماری‌های پوستی و اگزمای گوش.
داروهای ضدویروس و کورتیکواستروییدها به برخی از این بیماران کمک شایانی می نماید. پردنیزولون و آسیکلوویر می توانند در صورت مراجعه زودهنگام در مقابله با ویروس آبله مرغان زونا موثر باشند.
 
 

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار کتابخانه
  • کد خبری : 46702
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید