روابط عمومی، نوع دیگری از عملکرد مدیریت است که به ایجاد و حفظ خط مشی های متقابل در زمینه شناخت و پذیرش روابط کمک کرده و موجب همکاری سازمان با مخاطبان آن می شود. همچنین روابط عمومی شامل چگونگی اداره مشکلات یا مسائل سازمان است که به مدیریت سازمان کمک می کند تا از افکار عمومی آگاهی یابد و به آنها پاسخ گوید و نیز مشخص می کند که مدیریت برای تأمین منافع عمومی چه وظایفی دارد و از سوی دیگر، مدیریت سازمان را در اعمال تغییرات مؤثر و استقبال از گرایش های مختلف یاری می دهد و در این زمینه از تحقیق و نیز فنون ارتباطات به گونه ای که با اصول اخلاقی سازگار باشد استفاده می کند.

روابط عمومی در واقع یک هنر و علم است که درون و برون سازمان را به هم پیوند می دهد.


شرح وظایف
   » تهیه عکس و اخبار از آخرین مراسم، مناسبت ها و جلسات
   » نظارت و کمک در تهیه مقدمات جهت برگزاری جشن ها، کنفرانس ها، سمینارها و تهیه گزارش از آنها
   » اطلاع رسانی از اخبار و مطالب تهیه شده از طریق سایت روابط عمومی
   » آگاه ساختن دیگران از پیشرفت ها و نتایج برنامه ها و فعالیت ها دانشکده از طریق ارائه گزارش
   » هماهنگی و همکاری در برپایی مراسم بزرگداشت اساتید، معارفه و تودیع مدیران و ...
   » هماهنگی با وزارت متبوع در خصوص اجرای برنامه های درخواستی
   » هماهنگی و همکاری در تهیه و توزیع هدایای مربوط به روز استاد، روزدانشجو، لوح تقدیر و ...