نقشه سایت     
  1. دانشجو موظف است در تاریخ های اعلام شده در وب سایت اداره کل آموزش دانشگاه به آدرس Amoozesh.Sums.ac.ir در محل مقرر حضور داشته باشد.
  2. گرفتن شماره دانشجویی و مراجعه به تمام قسمت ها به ترتیب مشخص شده در محل ثبت نام (در روز ثبت نام راهنمایی لازم صورت خواهد گرفت.)
  3. مراجعه به کارشناس آموزش دانشکده جهت انجام انتخاب واحد
  4. به همراه داشتن مدارک لازم شامل 4 قطعه عکس پشت نویسی شده، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و کارنامه قبولی کنکور
  5. تکمیل فرم های ارائه شده
  6. دریافت چک لیست انتخاب واحد از کارشناس آموزش
  7. مراجعه به قسمت های بعد که در این زمینه راهنمایی لازم صورت می گیرد.
  1. مراجعه به سامانه مدیریت آموزش سما به آدرس Sama.Sums.ac.ir
  2. ورود نام کاربری و رمز عبور (نام کاربری شماره دانشجویی و رمز عبور شماره شناسنامه فرد می باشد.)
  3. تکمیل یا تصحیح اطلاعات فردی موجود در سامانه
  4. انجام انتخاب واحد بر اساس دروس اعلام شده در برنامه کلاس های گروه مربوطه در وب سایت و بورد دانشکده

تذکر: ثبت نام دروس عمومی فقط در گروه های اعلام شده در برنامه کلاس ها مجاز می باشد و در غیر اینصورت عواقب انتخاب گروه های دیگر به عهده خود دانشجو خواهد بود و آموزش مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. در صورت امکان سایر گروه های عمومی بنابر صلاحدید گروه های زبان، معارف و... در موعد حذف و اضافه باز می گردد.

  1. ارسال ریز نمرات دانشجو از دانشگاه مبدأ به اداره کل آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  2. ارسال ریز نمرات از اداره کل آموزش به بخش آموزش دانشکده
  3. بررسی دروس قابل تطبیق توسط مسئول آموزش
  4. تکمیل فرم های تطبیق دروس گروه های مختلف توسط مسئول آموزش
  5. ارسال فرم ها به گروه های مربوطه جهت تطبیق نمرات دروس پیشین با دروس فعلی
  6. دریافت کلیه نمرات تطبیق شده از گروه های آموزشی به وسیله مسئول آموزش
  7. تهیه لیست نهایی دروس قابل تطبیق توسط مسئول آموزش و مهر و تأیید معاون آموزشی دانشکده
  8. ارسال لیست تهیه شده به اداره کل آموزش

تذکر: تطبیق نمرات دروسی که نمره آن ها زیر 12 باشد امکانپذیر نمی باشد. دانشجویان شاهد و ایثارگر از این تبصره مستثنی می باشند. ضمنا با توجه به مغایرت تعداد واحدهای زبان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سایر دانشگاه ها، چگونگی تطبیق بنا بر صلاحدید گروه زبان می باشد.

  1. مطالعه بورد دانشکده جهت اطلاع از زمان جمع آوری فرم های میهمان و انتقالی حدود یک تا دو ماه قبل از پایان نیمسال
  2. دریافت و تکمیل فرم میهمان و یا انتقالی از سایت دانشکده یا کارشناس آموزش
  3. پیوست نمودن کلیه مدارک موجه جهت انتقال و میهمانی
  4. امضای دانشجو
  5. تأیید مدیر گروه مربوطه و معاون آموزشی دانشکده
  6. بررسی فرم های تکمیل شده انتقالی و میهمانی در شورای آموزشی دانشکده
  7. ارسال فرم های تکمیل شده به اداره آموزش دانشگاه توسط آموزش دانشکده
  8. پیگیری نتیجه از طریق مراجعه به اداره کل آموزش توسط دانشجو
  1. جهت تغییر زمان کلاس و یا برگزاری کلاس جبرانی، لازم است نماینده کلاس نسبت به تکمیل فرم تقاضای تغییر کلاس اقدام نماید.
  2. سپس فرم تکمیل شده باید به تأیید استاد مربوطه و کارشناس آموزش رسانده شود.

تذکر: در صورت عدم هماهنگی، آموزش دانشکده هیچگونه مسئولیتی در قبال برگزاری و تخصیص فضا نخواهد داشت.

  1. دریافت و تکمیل فرم شماره 1 توسط شخص درخواست کننده (جهت دریافت فرم مربوطه به مسئول زیراکس یا قسمت آموزش وب سایت دانشکده مراجعه نمایید.)
  2. تحویل فرم تکمیل شده به کارشناس آموزش
  3. تکمیل فرم شماره 2 بر اساس اطلاعات مندرج و کنترل صحت آن ها توسط کارشناس آموزش
  4. تایپ فرم تکمیل شده توسط تایپیست
  5. امضای گواهی اشتغال به تحصیل توسط معاون آموزشی

تذکر: دانشجویان محترم برای دریافت گواهی جهت ارائه به مراکز نظامی و سفارتخانه ها باید به اداره کل آموزش مراجعه نمایند.

  1. دریافت فرم مخصوص مرخصی روزانه از مسئول زیراکس یا قسمت آموزشی سایت دانشکده
  2. تکمیل اطلاعات مربوطه توسط دانشجو
  3. امضا و تأیید استاد مربوطه
  4. گرفتن امضا و تأییدیه معاون آموزشی
  5. جدا نمودن قسمت آموزشی برگ درخواست و تحویل آن به کارشناس آموزشی مربوطه
  6. تحویل قسمت مربوط به مربی به استاد مربوطه
  1. دریافت فرم مربوط به درخواست های آموزشی از مسئول زیراکس یا وب سایت دانشکده
  2. نوشتن شرح تقاضا در فرم مربوطه توسط دانشجو
  3. تأیید استاد درس مربوطه و مدیر گروه رشته
  4. تحویل فرم تأیید و تکمیل شده به کارشناس آموزش
  5. پیگیری جوابیه درخواست پس از برگزاری شورای آموزشی

تذکر: شورای آموزشی معمولا روزهای سه شنبه برگزار می گردد و بررسی تقاضاهای گروه های مختلف، منوط به تشکیل شورای گروه مربوطه (کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و فیزیوتراپی ورزشی، تحصیلات تکمیلی) می باشد.

  1. افراد متقاضی حذف نهایی دروس بایستی در موعد تعیین شده در تقویم آموزشی جهت دریافت فرم به آموزش دانشکده مراجعه نمایند.
  2. دانشجو نام و شماره درس مربوطه را در فرم وارد می نماید.
  3. گرفتن تأیید و امضای استاد درس و گروه مربوطه توسط دانشجو الزامی می باشد.
  4. فرم تکمیل و تأیید شده به کارشناس آموزش تحویل داده شود.

تذکر: حذف نهایی تنها جهت یک درس امکانپذیر می باشد. همچنین دانشجو باید در کلاس های درس مربوطه قبل از حذف نهایی شرکت نماید در غیر اینصورت نمره درس صفر بوده و قابل حذف نمی باشد.

  1. ارسال فرم فعالیت آموزشی به کلیه اساتید توسط کارشناس آموزش
  2. بررسی توسط کارشناس آموزش و محاسبه واحد معادل
  3. تماس با استاد مربوطه در صورت وجود ابهام
  4. ارائه فرم های تکمیل شده به مدیر گروه جهت کنترل
  5. ارجاع به معاون آموزشی جهت کنترل نهایی
  6. ارجاع به حسابدار جهت محسابه نهایی
  7. ارسال به معاون آموزشی دانشگاه
  8. برگشت از معاونت پس از تأیید معاون آموزشی دانشگاه
  9. تهیه لیست پرداخت و در نهایت پرداخت حق التدریس
استفاده از نرم افزار آزموده جهت تهیه پاسخنامه و هدر زدن آن
  1. وارد کردن فایل گروه های درسی و لیست دانشجویان در نرم افزار آزموده
  2. در قسمت ساختار اصلی، گزینه مدیریت آزمون، ساخت آزمون برای گروه ها را انتخاب می کنیم، آزمون مورد نظر را انتخاب می کنیم و گزینه ساخت آزمون برای گروه های انتخاب شده را در سمت چپ کلیک می کنیم تا آزمون با موفقیت ساخته شود.
  3. در قسمت ساختار اصلی، گزارش ها گزینه گزارش ها را انتخاب می کنیم، سپس در قسمت کد گزارش گروه کدینگ پاسخنامه را کلیک کرده و کدینگ را می زنیم، در گزینه آزمون، آزمون مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه چاپ را در پایین صفحه می زنیم.

مراحل استفاده از نرم افزار چشم سوم جهت قرائت پاسخنامه

  1. از درایو D نرم افزار Samim120 را اجرا کرده و گزینه Open را انتخاب می کنیم.
  2. انتخاب پرسشنامه از منوی بالای صفحه
  3. از آیکن های بالای صفحه تنظیمات ذخیره سازی را انتخاب و از جدول باز شده آیتم های ذخیره اطلاعات در دیتابیس، ذخیره سازی تصاویر، کدینگ معیوب یا تکراری و سایر را تکمیل نموده و تأیید را می زنیم.
  4. روشن نمودن اسکنر
  5. انتخاب اسکنر از منوی باز شده
  6. اسکن و انجام تنظیمات از منوی باز شده
  7. بعد از قرائت پرسشنامه ها، کدهای تکراری و غیر مجاز را چک می کنیم و اصلاحات را انجام می دهیم.
  8. صدور نتایج از پنجره باز شده؛ ابتدا در قسمت دامنه های موجود در پرسشنامه، ابتدا کدینگ را کلیک کرده، سپس زبان ویندوز را انگلیسی کرده و با مشخص کردن کاما، گزینه پاسخ ها را هم انتخاب می کنیم، سپس تأیید و ذخیره پرسشنامه
  9. دوباره وارد نرم افزار آزموده می شویم و در لیست آزمون ها، آزمون مورد نظر را دابل کلیک کرده و مشخصات آزمون، مفاد آزمون، کلید آزمون، شرکت کنندگان، پردازش آزمون را وارد و تنظیم می کنیم. در قسمت مفاد آزمون نام درس، نوع درس، نمره پایه، نمره منفی، ضریب، حد تسلط را مشخص کرده و گزینه تأیید را می زنیم.
  10. در قسمت مدیریت آزمون دریافت فایل پاسخ را کلیک کرده و از پنجره باز شده در آدرس فایل، نام فایل مربوطه را انتخاب کرده در پایین صفحه سمت چپ گزینه بعدی را می زنیم و در پنجره باز شده گزینه پایان را کلیک می کنیم.
  11. با وارد شدن در قسمت گزارش ها، قسمت کد گزارش، گزارش نتایج آزمون، نتایج دانشجو را انتخاب کرده و نتایج آزمون، با امتیاز، با احتساب رتبه را انتخاب می کنیم.
  12. جهت گرفتن نتایج تحلیل سوالات آزمون این گزینه را انتخاب و تحلیل سوال با کمک منحنی سوال و تحلیل سوالات آزمون کلی به تفکیک درس گزارش های مورد نظر را می توانیم از این روش به دست آوریم.

  1. شرکت کردن دانشجویان درجلسه معارفه اولیه و آشنا شدن آنان با اساتید مشاور خود در بدو ورود به دانشکده در تاریخ اعلام شده
  2. تکمیل پرونده مشاوره و تحویل آن به اساتید مشاور خود در همان جلسه
  3. اعلام ساعات مشاوره توسط اساتید مشاور در طول ترم و نصب آن در تابلو
  4. اعلام حداقل سه بار فراخوان دانشجویان در زمان های مختلف در طول ترم توسط اساتید مشاور
  5. مراجعه دانشجویان در ساعات اعلام شده و انجام مشاوره
  6. ثبت مشاوره دانشجویان در فرم های مربوطه توسط اساتید مشاور
  7. ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در طول ترم توسط اساتید مشاور و تحویل آن به مسئول اساتید مشاور
  8. ارائه گزارش اسامی دانشجویان مشروطی و در شرف مشروطی و همچنین اعلام غیبت های بیش از حد مجاز آنان در هر ترم و تحویل آن به مسئول اساتید مشاور و کارشناس آموزش دانشکده
  1. تدوین برنامه های درسی (Course Plan، Lesson Plan، Log Book، Study Guide)
  2. ارسال برنامه های درسی به دفتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
  3. انجام ارزشیابی کیفی اساتید
  4. دریافت فرم از دفتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)
  5. ارزشیابی از کلیه اساتید براساس ورودی در کلیه درس های مربوطه
  6. توزیع فرم های ارزشیابی برای تک تک دروس اساتید
  7. وارد نمودن داده های ارزشیابی در نرم افزار SPSS جهت تجزیه و تحلیل آن ها و به دست آوردن Output
  8. وارد نمودن Output داده ها در فرم های مورد نظر
  9. مشخص نمودن میانگین فردی و گروهی
  1. تصمیم جهت تغییر در برنامه آموزشی
  2. مطرح شدن در شورای گروه
  3. مطرح شدن در کمیته کوریکولوم
  4. اعلام به معاونت آموزشی
  5. ارجاع به مسئول آموزش جهت تغییر در برنامه
  6. ارجاع به کارشناس مربوطه گروه جهت اعمال در برنامه 4 ساله
  7. اعلام به دانشجویان و اعلام در سایت
  8. ارائه گزارش نتایج ارزشیابی به معاونت آموزشی دانشکده جهت مطلع نمودن اساتید از نتایج بازخورد
  9. تهیه گزارش جهت ارسال به دفتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
  1. مطالعه آیین نامه ثبت نام از طریق مراجعه دانشجو به سایت سماء
  2. ثبت نام اولیه دانشجو و ارسال ثبت نام به کارشناس هسته استعداد درخشان
  3. بررسی درخواست دانشجو توسط کارشناس استعداد درخشان و در صورت داشتن شرایط لازم ثبت نام موقت و اعلام به دانشجو جهت ارسال مدارک
  4. ارسال مدارک دانشجو از طریق سایت و مراجعه حضوری همراه با اصل مدارک به کارشناس هسته
  5. بررسی مدارک توسط کارشناس هسته وارسال مدارک به معاونت پژوهشی و معاونت فرهنگی جهت تأیید نهایی
  6. تأیید نهایی ثبت نام توسط کارشناس استعداد درخشان
  1. کارشناس رشته بررسی می نماید که کلیه نمرات دانشجو اعم از تئوری، عملی و پایان نامه ثبت شده باشد.
  2. دانشجو فرم معرفی به استاد را از وب سایت دانشکده یا مسئول زیراکس اخذ می نماید.
  3. دانشجو فرم تکمیل شده را امضا کرده و امضای معاون آموزشی را اخذ می نماید.
  4. دانشجو فرم تکمیل شده را به واحد آموزشی گروه مربوطه (دانشکده مورد نظر) تحویل می نماید.
  5. واحد آموزش دانشکده مقصد پس از اخذ امضای معاون آموزشی، دانشجو را به گروه مربوطه ارجاع می دهد.
  6. گروه تاریخی جهت برگزاری امتحان به دانشجو اعلام می نماید.
  7. پس از برگزاری امتحان، گروه نمره دانشجو را به تأیید معاون آموزشی دانشکده می رساند.
  8. فرم تکمیل شده به اداره کل آموزش جهت ثبت نمره ارسال می گردد.
  9. نمره دانشجو در سیستم سما ثبت می گردد.

تبصره: اخذ درس به صورت معرفی به استاد صرفا درخصوص دروس تئوری که قبلا دانشجو در آن درس مردود شده است امکانپذیر می باشد و اخذ درس برای اولین بار بصورت معرفی به استاد امکانپذیر نمی باشد.

  1. جهت فارغ التحصیلی دانشجو باید پس از اعلام کلیه نمرات جهت گرفتن فرم تسویه حساب به مسئول زیراکس یا قسمت فرم ها در بخش آموزش سایت دانشکده مراجعه نماید.
  2. سپس نسبت به تکمیل و گرفتن تأییدیه تمامی قسمت های تعیین شده اقدام نماید.
  3. در بند مربوط به امور آموزشی دانشکده، دانشجو می بایست تأییدیه قسمت های ذیل را به ترتیب اخذ نماید:   1. حسابداری   2. امور فرهنگی   3. دفتر پژوهش   4. آموزش   5. امور اداری
  4. دانشجو فرم تکمیل شده و همچنین گواهی مشاهده نمرات در سیستم سما و عدم وجود مشکل را به کارشناس آموزش تحویل نماید.
  5. سپس کارشناس آموزش کلیه دروس را بررسی می نماید.
  6. در صورت تکمیل بودن مدارک و نمرات فرد، گزارش فارغ التحصیلی تکمیل شده و به تأیید معاون آموزشی می رسد.
  7. گزارش تکمیل شده به اداره آموزش ارسال می گردد.
  1. پس از دریافت فرم تکمیل شده مربوط به داوری و نمره پایان نامه، مسئول آموزش فرم تکمیل شده را به اداره کل آموزش ارسال می نماید.
  2. جهت فارغ التحصیلی، دانشجو باید پس از اعلام کلیه نمرات، جهت گرفتن فرم تسویه حساب به مسئول زیراکس یا بخش فرم ها از زیرمجموعه معاونت آموزشی وب سایت مراجعه نماید.
  3. پس از تأیید اداره تحصیلات تکمیلی و ورود نمره دانشجو، مسئول آموزش ریز نمرات نامبرده را چاپ نموده و گواهی مشاهده کلیه نمرات در سیستم سما و عدم وجود مشکل را از دانشجو اخذ می نماید.
  4. سپس کلیه دروس فرد توسط مسئول آموزش بررسی می گردد.
  5. در صورت تکمیل بودن کلیه مدارک و نمرات گزارش فارغ التحصیلی فرد تهیه می گردد.
  6. گزارش تکمیل شده به اداره آموزش ارسال می گردد.
  1. مراجعه دانشجو به اداره کل آموزش و ارائه نامه دانشگاه خارجی جهت دریافت مدارک درخواستی
  2. بررسی نوع مدارک مورد نیاز توسط کارشناس اداره آموزش
  3. ارسال نامه و معرفی فرد به دانشکده جهت دریافت مدارک
  4. مراجعه دانشجو به مسئول آموزش دانشکده
  5. تکمیل فرم های مورد نیاز و همچنین تطبیق شرح درس با سال ورود نامبرده توسط مسئول آموزش دانشکده
  6. تهیه کپی از مدارک تهیه شده جهت ثبت در پرونده دانشجو
  7. امضای کلیه فرم های تکمیل شده توسط رییس دانشکده
  8. مهر نمودن شرح دروس و فرم های تهیه شده توسط مسئول آموزش
  9. ارسال مدارک ممهور به مهر دانشکده به طور مستقم به دانشگاه خارجی
مدت فرآیند: 7 روز
  1. فراخوان دانشجوی نمونه از طریق سایت
  2. اعلان فراخوان به دانشجویان
  3. مراجعه دانشجو به سایت و مطالعه راهنمای فراخوان
  4. تکمیل فرم ثبت نامی توسط دانشجو
  5. مراجعه دانشجو به کارشناس هسته استعداد درخشان مربوطه و اخذ امضا از معاونت های دانشگاه
  6. ارسال درخواست دانشجو از طریق کارشناس هسته به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه
مدت فرآیند: 10 روز
  1. دریافت نمونه فرم ها از دفتر توسعه آموزش پزشکی
  2. هماهنگی معاونت آموزشی با کارشناس دفتر توسعه آموزش جهت پیگیری
  3. اطلاع به اساتید برای تهیه طرح دوره، طرح درس و راهنمای مطالعاتی
  4. تایپ موارد تهیه شده
  5. تصحیح فرآیندهای آماده شده توسط مسئول درس
  6. ارجاع به کارشناس دفتر توسعه آموزش جهت وارد نمودن در سایت
  1. هماهنگی زمان و موضوع جلسه توسط مسئول تحصیلات تکمیلی با کارشناس مربوطه
  2. هماهنگی کارشناس مربوطه با اعضای تحصیلات تکمیلی
  3. اطلاع رسانی از طریق اتوماسیون اداری با اعضای تحصیلات تکمیلی
  4. برگزاری جلسه تحصیلات تکمیلی
  5. تنظیم صورتجلسه و گرفتن امضا از حاضرین
  6. بایگانی صورتجلسه توسط کارشناس
  7. گرفتن تصویر از صفحه حضور و غیاب
  8. صورتجلسه و تحویل به مسئول بررسی امور اجرایی اعضای هیأت علمی
  1. تماس کارشناس مربوطه با معاون آموزشی و معاون پژوهشی برای هماهنگی تاریخ و موضوع جلسه
  2. هماهنگی موضوع و زمان برگزاری جلسه با اعضای جلسه آموزشی-پژوهشی
  3. جمع آوری درخواست های دانشجویی توسط کارشناس مربوطه
  4. اطلاع رسانی از طریق اتوماسیون اداری
  5. تحویل درخواست های دانشجویی به مسئول جلسه
  6. تشکیل جلسه آموزشی و پژوهشی
  7. تنظیم صورتجلسه و گرفتن امضا ازحاضرین توسط کارشناس مربوطه
  8. بایگانی صورتجلسه توسط کارشناس مربوطه
  9. گرفتن تصویر از قسمت حضور و غیاب صورتجلسه و تحویل به مسئول بررسی امور اجرایی اعضای هیأت علمی توسط کارشناس مربوطه
  1. برگزاری جلسه جهت بررسی و تعیین عناوین کارگاه (مسئول هسته استعدادهای درخشان، کارشناس استعدادهای درخشان و دانشجویان فعال هسته)
  2. اعلام به دفتر استعدادهای درخشان جهت سخنران و هماهنگی لازم
  3. اعلان تاریخ و اطلاع رسانی به کلیه دانشجویان
  4. برگزاری کارگاه
  5. نظر سنجی در خصوص کارگاه توسط کارشناس دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه
مدت فرآیند: 5 روز
تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1396-12-19 16:36        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ